Tandblekning

JA ni vet tandblekingen jag snackade om. 
Jag provade den igår.. 


Så här ser det ut. Lite läskigt right?!
men iaf. 

Man tar skenan lägger den i varmt vatten 


Så typ, sen trycker man upp den på tänderna så den formas efter ens tänder. 
Man låter den bli hård igen, på tänderna. 
Sen lägger man i lite av blekningsmedlet. 


sen trycker man upp de på tänderna igen o väntar typ en timme.. 
man ska inte trycka upp för mycket det ska helst inte röra tandköttet 
för då kan de göra ont. 

så ja, som sagt. Jag testade det. O för det första så var det väldigt klurigt. 
eller ja väldigt o väldigt. de va lite knepigt att få skenan varm nog men 
inte för varm (då kan den klibba o bli obrukbar).
Sedan La jag i för mycket första gången o de brände i tandköttet! 
Så jag fick avbryta. Andra gången la jag i mindre så de gick bra med de. 

Men ni ska veta att det är ingen barnlek, även om man gör allt rätt! 
Det kändes som tänderna skulle explodera, eller ramla ut. 
Jag va faktisk rädd de skulle ramla ut ett tag.. 

En bra förklaring av hur de känns. 
Ni vet när man lägger en isbit i dricka o det spricker. 
Så kändes det! Jag trodde det var det mina tänder gjorde.. 
Så jag stog inte ut, hade de knappt i en halvtimme.. 
Sen har man massa ilningar efteråt också. 
Synd att ja inte stog ut mer, Det började redan verka lite. 

Det  var det om det, får se om jag vågar mig på det igen..

Kommentarer
Postat av: Kim

Vad är det för tandblekningsprodukt? Ser ut som beconfident?

2011-01-18 @ 18:17:48
URL: http://www.tandblekningbilligt.se
Postat av: Anna

Vilka bra bilder och beskrivning på hur tandblekning hemma fungerar! Ser fram emot att se resultatet om du postar det!



2011-01-25 @ 14:51:41
URL: http://www.tandblekninghemma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0