Lets Talk about Alcohol

Tycker det är lite synd med vissa personers syn på alcohol. 
Att Vissa inte kan tänka sig att gå ut utan att dricka. 
Att man inte kan sluta när man börjar. 
Det finns så mycket fel med alkoholen. 

Min ror frågade mig inte så länge sen, varför förbjuder dom den inte bara 
som andra droger?
- För att den är inte så beroende  framkallande som andra droger 
Om det inte överkonsumeras ett längre tag. Så alla kan inte straffas för enstaka människors 
fel. 

Sverige sägs ha en jätte bra Alkoholpolitik. 
Man kan ju inte köpa något starkare än 2,5 innan man är 20. 
Och bara i systembolaget. Men jag vet inte hur bra det egentligen är. 

Det som är förbjudet brukar vara det man vill testa som barn. 
Jag vet inte , men i Montenegro är det helt tillåtet. 
Kanske på papper är de förbjudet men man kan skicka en liten unge 
o han kan köpa cigg o sprit va han vill, o det finns att köpa i varenda affär. 
O där är det väldigt få som dricker innan 18. 

Men det jag tror är huvudsakliga faktorn till att Ungdomar dricker mer här än i andra länder. 
Det är nog föräldrarnas inställning till det. Redan som små får barnen se Föräldrarna dricka 
till maten , och festa med vänner o komma hem berusade. 
Detta händer inte i Mne. Eller iaf inte vad jag vet ingen i min släkt. 
När man blir förälder, e man förälder. 

Sen är det något jag hatar att man skyller på saker för man va berusad. 
Man kan inte skylla allt på alkoholen! att man e otrogen o grejer.. 
Det beror inte på alkoholen de beror på annat. 
Alkoholen släpper hämningarna, du vet ändå va du gör. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0