Min svurna fiende!

Nej, nu vet ni. Nu får det räcka! 
Jag e så arg att ja knappt vet va jag ska säga.. O det är inte ofta ska ni veta. 
Vad är  jag så arg på undrar ni säkert nu. 
Jo, På västtrafik! Eller kanske är de just den bussföraren. Nee, de fan västtrafik 
o hela jäkla grejen. 

Okey, bussarna krånglar. De förstår jag. 
Okey, ni verka inte fatta att vi e i Sverige o de blir kaos varje vinter.. Ja fattar ändå liksom. 
Men nu! Det är inte vinter! Inte dåliga vägar! Inget.. 

Så, här ska ni få höra. 
Jag och min jobbarkompis Jackob Sitter på bänken på busshålplatsen. 
flera minuter innan ska komma! O väntar snällt på bussen. 
Då helt plötsligt ser vi bussen då närma sig i hastig fart.
(typ tre minuter innan den egentligen ska komma!)
Vi ställer oss upp som man då ska för att signalera att vi ska på 
om nu föraren va så trög o inte fatta de. Nu så förvänta man sig då att bussen 
ska sakta in och stanna så man kan få komma på. tror ni den gör de? 
Nej! Den bara åker vidare utan att ens sakta in det minsta! 
Och föraren har ett stort flin på läpparna medans han rusar förbi.. 

Kunde inte tro mina ögon! 
Jag tänkte för en kort sekund att det var typ min pappa som skämta med mig som han 
bruka, o kommer att stanna bara en bit bort.. Men nee.. 
Så jag följde bussen med blicken ända till den blev en liten prick o sen helt försvann. 
Jag tröstade mig lite em att det kanske var den tdigare buss som var försenad o att den andra skulle komma
vilken stund som helst. Men nej. 
Jag var så arg! Hade jag vetat numret till västtrafik där o då så hade dom jävlar fått höra 
på ett och annat ka jag lova er! 

Så nu när ja e så arg! Jag vägrar köpa ett nytt busskort! 
Tänker planka! O när ja ser kontrolanter ska jag skriva de på planka.nu 
o allt annat jag kan! Så arg e jag! 

Aja, godnatt nu. 
Vi höres mer imorgon. Pusspuss


Kommentarer
Postat av: ToS

HAHAHA ARG TJEJ!

2011-04-15 @ 08:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0