Make a change




Hur jag än vrider och vänder på det så är det alltid här jag kommer.
I wanna make a change, Men det vill väl alla, Eller? 
Jag vill lämna mitt märke(så att säga) på världen,eller åtminstone på Några människors liv.
Jag vill göra världen till en lite bättre plats iaf för någon. 

som The Better Life Project som jag gjorde,Jag vill iaf tro att jag gjorde skillnad.
8000 kr till Polio vacciner,myggnät, närings ersättning, vätskepåsar, skolmaterial, bäbis våg, kylväska till vacciner,Cyklar och leksaker.. en massa grejer. Jag önskar bara jag fick lite feed back om de där.
Vart åkte grejerna, vem fick dom,Hjälpte dom? Jag vill nog vara med mer o se skillnaden, jag gillar inte o ge pengar 
o inte veta vart dom går o till vad, Jag vill hjälpa inte finansiera någons Ferarri.. 

Har haft en återkommande tanke senaste tiden, På ett fritids eller något.
Ett ställe för ungdomar Där man verkligen Hjälper dom, Ett 24/7 ställe.
Typ som ett Shelter ( kommer inte på vad det heter på svenska) 
Det finns massor av hemlösa/utkastade/rädda ungdomar bara här i GBG.
Dom har ingenstans o ta vägen,Gömmer sig i källare driver runt o försöker få lite sömn 
på spårvagnar och bussar ständigt i fara. Det e hemskt.. 

Här är grund tanken:
Det ska vara ett hus, som ett vandrar hem liknande.
En del sovrum, Med flera sängar då, så man kan hjälpa så många som möjligt.
Ett gemensamt kök.
Toalett o Dusch såklart.
Tvättstuga 
Konferens rum till Kurser,möten osv..
Och stort vardagsrum Med TV, Biljard o lite bord spel, och en/några datorer.
Hyllor med böcker, Tv spel osv..

Man kan komma dit och sova en natt eller stanna där medan man Väntar på lägenhet av soc eller att hitta något.
Man ska få hjälp med drogavvänjning, leta jobb(CV,o ansökan osv) Hitta lägenhet, allt man kan tänka sig.

Jag tänkte man kan ringa Ikea och andra liknande kedjor för doneringar av möbler.
Mat kedjor restourang osv för mat och resurser.
Kyrkan/soc/staten för pengar/bidrag och hus kanske?.
Personal: anställd och frivilliga som vill hjälpa till. Man kan Hålla i nån kurs om man vill allt för o hjälpa till.
Med gäst föreläsare och dylikt, inte folk som säger typ knark e dåligt gör de inte, utan människor som berättar
riktiga berättelser som hänt som och man får ta de som man tar det. 

Husets Regler:
Man ska vara drogfri eller på väg att bli. (Man får hjälp med det)
Inget som helst våld!
Man ska jobba mot att förbättra sin situation, man ska inte bara sitta där o få allt serverat. 
Man ska städa efter sig och uppträda hövligt mot Personal och Med boende. 
Två varningar o tredje åker man ut. Möjligt mindre beroende på överträdelsens allvar.

Det är allt jag har kommit på så länge, Så klart så behövs det små finjusteringar och så där.
Men jag tror F** det skulle kunna gå att fixa, och jag tror det skulle vara väldigt lyckat!
Va tycker ni?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0