Julen närmar sig!

Ja,det verkar iaf bli en vit jul. Om de nu är bra eller dåligt, det får ni bestämma själva. 
Jag hoppas bara att Staden Göteborg förberett sig på den stora kylan i år! 
Vem Har inte fortfarande mardrömmar om förra årets kyla,inställda tåg och kollektivtrafiks problem. 
Det var hemskt, missade lektioner o nedfrusna tår. Jag hoppas verkligen på bättring iår!
Men nu var detta ju inte detta jag skulle skriva om. Det var julen, Den magiska,mysiga julen!



Jag vet inte vad ni tycker, men jag älskar Julen! Trots att jag egentligen inte firar den.. 
Då jag är muslim,Eller är och är Mina föräldrar är och jag har blivit uppfostrad i vissa 
Muslimska seder. Men samtidigt så har TV'n Varit som en tredje förälder för mig så jag tror på allt
Där, så en del av min värld e lite som den serien 7th Heaven (Sjunde himmelen). 
Alla pratar om sina känslor som psykologer och är helt moraliska, och allt löser sig magiskt på slutet..
Haha. Nej men seriöst nu. 

Jag kanske inte firar julen riktigt som ni andra gör. Men jag älskar alla Julfilmer och tittar på dom varje år.
Älskar julbelysning på gatorna och i husen,Smycka julgranen, Presenter och present papper.Ja, det är ganska så 
lugnt att säga att jag älskar nästan allt. Ja, Förutom maten och så gör jag nog inte saker i rätt tid. 
Sen har jag ingen aning om varför man gör vissa saker, men Det är det nog inte många som har längre. 

Oh vad jag längtar! Julmarknader, Ljus, Varmchoklad o titta ut på det fina snötäcket som förhoppningsvis lägger 
sig då. (Men försvinner sen) O detta året, Är jag inte själv! För första gången. Det är nog det bästa med 
Årets jul! 

Nu ska jag bara gnälla lite, O vad ska jag gnälla om? Julklappar såklart?! 
Hur ska man veta vad man ska ge?! Hur stor present ska men ge till vem? 
Vad ska det vara? Tycker synd om alla som måste köpa Klappar till hela Feta släkten.
En fördel med att va muslim,Är ju mer pengar till mellandags rean hehe;).. 

Undra om andra muslimer( som som inte är hjärntvättade av Tv) känner sig utanför?
Eller till o med fientliga mot julen kanske? Det måste ju vara lite jobbigt för barnen i alla fall, 
Som får frågan av svenska barn: Vad fick du i julklapp? Då man inte får något. 
Ja, inte vet jag. Om ni läser detta,Berätta vad ni tycker? Känner?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0