Homer hade rätt idee

Sitter o kollar på Simpsons, ni vet de avsnittet när Homer går upp 
massa kilo för att kunna jobba hemifrån. Ibland tänker jag att han hade nog rätt ide där. 
Inte det med att gå upp i vikt men det med att jobba hemifrån. Jag tror Jag hade velat jobba hemifrån. 
Mina egna tider o tempo, O så kunde jag ägna mig åt Målning o annat jag tycker är kul. Skaffa barn? 

Men vilka jobb har man som man kan jobba hemifrån?Hmm..
Kanske borde jag bara stanna hemma och måla?Konstnär, då målar jag säljer den jätte dyrt 
o vilar resten av tiden. Eller till pengarna tar slut, hehe. 

Förr i tiden fanns det ju Filosofer och de satt ju bara o filosoferade o hade affärer med sina lärjungar, och dom var ju väldigt respekterade och mäktiga. Vi pratar om några av dom även idag. Varför kan inte jag vara filosof? 
Nån som vill betala mig för att sitta o tänka på konstiga, ibland självklara saker... ?Bara att höra av er isf! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0