Farmville for real

Nu är det kört, Nu har jag börjat spela det jäkla Facebook spelet. 
Jag är fast,Varför kan inte någon betala mig för detta??
Att sitta vid datorn,Filosofera över samhället och spela mina Spel?!
Varför ska det vara så svårt att veta vad man ska göra av livet, och varför ska det vara så svårt att få det?

Jag funderar ofta på hur det skulle vara att leva i en annan tid? Och vilken tidperiod skulle då vara bäst?
Visserligen är det väl så att kvinnor aldrig haft det bättre i jämställdhet, Vi röstar vi jobbar osv. 
Men vad har vi förlorat på detta? Ridderlighet?, uppassning? Ja jag vet inte. 

Men en annan sak jag tänker på är att det måste ha varit lättare att slå igenom på den tiden!
Det bra måste det. Eller? Om man tänker på det så var allting inte uppfunnet. Allt var inte gjort.
Man kunde komma med ny Musik,Nya Film ideer, Nya böcker, uppfinningar? 
Man kunde starta rörelser och kämpa för något. Så mycket som nu redan finns,att det blir bara svårare att
komma med något nytt. Fast kanske man hade haft lite svårare att bli hörd då i och med att man är kvinna och så.
Men vilket är bättre då? Vilket årtionde skulle ni vilja Besöka? 

Bara nåt att tänka på när ni inte sitter vid Facebook! Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0