Domestic Abuse

Tittade på Tyra igår, och där var det igen! 
Domestic Abuse. När Våld kommer in i ett förhållande. 
Antigen är det mannen som slår kvinnan eller kvinnan mannen
som verkar komma fram mer och mer. 

Detta är ett stort problem som på senaste fått mycket uppmärksamhet 
från media. Inte minst pga det som hände mellan Chris Brown och Rihanna. 
Där tycker jag det började uppmärksammas. 

Det är hemskt, Verkligen. Låten "Love the Way you lie, part 1 o 2  Förklarar det så bra. 
Det är galna förhållanden med stor passion egentligen, man är besatt av varandra 
samtidigt står man inte ut med varandra. 

Men det är som Tyra säger, när våld träder in i ett förhållande är det ingen kärlek kvar. 
Jag gjorde en bild som en liten, ja jag vet inte. En liten röst mot det. Protest kanske.Ja, vad vet jag.


Hemskt right? Som tur är  så är den andra bilden inte riktigt utan smink och photoshop. 
Men det är hundratals offer varje dag, som ser ännu värre ut. 
Det är verkligheten.  Och det är inte mycket hjälp som finns för de kvinnor och speciellt män som blir utsatta. 
Detta behöver mer uppmärksamhet mer hjälp. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0