Alcoholiks

Det är som ett speciellt folkslag.. 
MAn äcklas av dom.. 
E rädd för dom.. 
Tycker synd om dom.. 
Ska dom skylla sig själv eller är dom offer?

Ja det är mycket känslor o prat runt dem, Men vad ska man tycka egentligen? 
Som i torsdags, Jag åker med Spårvagnen som stannar någonstans Vid prinsgatan eller
olivedalsgatana eller nåt, o på andra sidan är de två Alkisar (jag drog slutsatsen att dom va de pga deras 
kläder, hållning o de faktum att dom satt o drack öl)  Där var dom då, en man, Ganska kraftig, Med vitt skägg o hår (Inte han på bilden..)
sitter på bänken och dricker sin öl, o så står de en kvinna i slitna fula kläder och flotigt svart/brunt hår o typ skäller/diskuterar på/med han. Mannen bara sitter o ser oberörd ut, Sen helt plötsligt sträcker han ut handen o tar hon mellan benen :O .. 

Jag blev heelt chokad, o konstigt nog generad haha.. 
Men vad ska man tycka om det? 
Jag blev arg att han gjorde så, men sen dom e nog tillsammans, o de e ju alkisar. 
Är det så vi avfärdar saker? Tänk om denna kvinna blir misshandlad o våldtagen men ingen gör nåt.
Hjälp, VAD SKA MAN TYCKA?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0