Rudolf / Zlatan

Lite saker ja tänkt på o som stör mig lite så i "vardagen"

För det första, varje dag när ja kommer från jobbet o har ätit o sätter mig
då är det precis dags för BIGGeS LOOSER o så tittar ja på de, finns ju inget annat så,
o jag diggar Jilian. Men de är en sak som stört mig enormt!

De har ju olika färger på sina tröjer efter vilka lag dom e, o varje gång de finns
ett BROWN Team så är det svarta människor som är det. Jag tycker de är väldigt rasistiskt tycker jag.
Varför ska jämt dom va brown team, eller black team. fast dom kanske får välja själv? Någon som vet?
jag tycker iaf de väldigt rasistiskt.

en annan sak som e rasistisk är låten Rudolf the red nosed reindeer.
Den går så här:
Rudolph, the red-nosed reindeer
 had a very shiny nose.

And if you ever saw him,
you would even say it glows.

 All of the other reindeer used to laugh
and call him names.
They never let poor Rudolph join in any reindeer games.

 Then one foggy Christmas Eve Santa came to say:
 "Rudolph with your nose so bright,
 won't you guide my sleigh tonight?"

Then all the reindeer loved him
as they shouted out with glee,
Rudolph the red-nosed reindeer,
 you'll go down in history!

så dom menar så här,
Ingen gillade stackars Rudolf för han hade en röd näsa.
O ingen ville leka med han o mobbade han.

Meen seen, när dom behöver han så duger han. O alla älskar han.

Jag tänkte dra en modern liknelse. De är typ som zlatan.
Han var bäst o allt men fick ändå typ aldrig bollen. han fick slås för den.

Sen när Zlatar tar hem spelet åt Sverige då är det Zlatan hysteri o alla älskar han.

dålig stil tycker ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0