Volontär

Här är det senaste mina kära läsare. 
Som ni vet jobbar jag nu, Och såklart det första jag tänkte på var 
äntligen nya kläder osv. Skit i det nu. 
Jag har bestämt mig, Jag ska åka och vara volontär någonstans. 
Jag vill främst vara volontär i Indien eller Afrika så det är mest de länderna jag siktar på. 
Så nu när jag jobbar tänker jag lägga undan några tusen i månaden 
för att spara ihop till detta. De kostar ungefär 10 000 o uppåt att vara volontär. 

Det finns projekt från 2 veckor till 1 eller flera år. 
Är det någon som vet en bra pålitlig organisation? 
bågon som hade en bra upplevelse? 

Jag har länge tänt på aupair, men nu känner jag att. Neej. 
Det kan inte vara lika givande som en volontär. 
Jag vill träffa intressanta människor, människor utanför den här 
måste ha kulturen. Jag vill dansa barfota till trummornas slag. 
Prata med barn som Inte har allt de som västerns barn har. 
Som beter sig som små vuxna. 
Jag vill träffa barn som fortfarande är barn, och som har drömmar
som går utanför att va trådsmal och ha den senaste mobilen. 

Gud vad jag är pepp nu! 
Vill så gärna göra detta, och det jävlar ska jag! Inom ett år borde jag ha nog ha
till det o lite mer. om jag inte kmmit in på polihögskola då så 
ska jag göra det. Annars efter polisskolan, utbildning främst såklart. 

Ska tänka på detta varje dag jag sliter på jobbet, det kommer vara min inspiration. 



till Dess jag åker vill jag också angagera mig i något här i Sverige sålänge. 
Funderade på antigen Socialdemokraternas ungdomsförbund eller Rfsl. 
Men Rfsl tycker jag är jävligt svagt, finns så mycket de kunde göra men de gör typ inget 
och inte heller kan man inte ställa upp som volontär eller något hos dem. 
Tycker det är jävligt dåligt med alla hjälp organisationer, på varje sida kan man lätt hitta 
vart man kan skicka pengar, o det står överallt, skicka pengar. 

Pengar, pengar, pengar.. 
Men jag vill inte skcika pengar, som en nål i en höstack. 
som jag inte har någon aning vad som hänt med dom. Jag vill bidra, med tid, med kunskap 
medkänsla allt annat man kan ge. Mn ska inte behöva leta en hel dag för att hitat vart man kan hjälpa. 

Jag tycker till exempel att typ röda korset o dylika kan boka några flygplan
fixa några tält och skika dit de personer från sverige som vill 
att hjälpa till, som till exempel i Japan nu. 

De som vill, eller iaf en del av de som vill. Kunde fått skickas dit och hjälpa till de första dagarna. 
Att leta efter överlevande, att ge mat och sjukvård till de skadade. 
Tröst, vad som helst. Kanske hade mycket mer människor blivit hittade mycket tidigare. 
Men nej, det ska jämt vara sådan jävla byrokrati över allt. 
MAN SKA INTE BEHÖVA VARA RIK ELLER HA HÖGSKOLEEXAMEN 
FÖR ATT HJÄLPA! 



funderar till och med att ta ett lån för att kunna åka direkt. 
Men får se. Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0