Till alla som sa..Middags recept

Att jag inte kan laga mat. .. 
Det är inet sant, jag är bara för lat. 
Och det är inte för att laga mat, det är för disken o städningen efteråt. 

Jag ska ge er receptet på min otroligt goda, champinjon kyckling.
OBS: detta är inget för de som e på diet eller något.. 

Det är potatis med kyckling och grönsaker. 
Gör så här, 

Dagen innan: 
Lägg kyckling lår eller en hel kyvkling vad du vill i marinad kvällen innan. 
Marinaden ska bestå av: liten skvätt olja, kryddor(kyckling, grill o andra om man vill) Plus
sweet chilli sås. och skär lite gräslök i. Låt sitta under natten. 

Dagen efter skala o skär i klyftor så mycet potatis man vill ha. 
Krydda med pommes krydda och peppar. 
Olja en ungsäker form lägg i potatisen och kycklingen. 
häll lite marinad över kycklingen innan du lägger in den i ugnen. 

stek i ca 45 min på medelvärme. 
under tiden tvätta och hacka, grönsakerna. 
Lägg lite marinad över kycklingen då och då, om du vill. 
Champinjoner 
Röd paprika
Gräslök





Släng på grönsakerna och rör om. 
Lägg i ungen till potatisen och kycklinge är klara. 

Riktigt gott! 
Servera med champinjon sås och creme fraishe 
Mmmmmmmm..



Resultatet: lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0