Dear Best Friend

Vänner, Bästa vänner, Kompisar, kamrater , kolegor. 
Alla dessa stämplar, nästan samma sak men ändå inte. 

Barnen har nog fattat de rätt, man måste ah en bästa vän. 
Fast kanske i motsats till dem kan ens bästa vän inte vara 
ja vem som helst som står utanför dörren. 

Nej, vi ska göra det mer o mer komplicerat ju äldre vi blir. 
Ha massa krav o grejer på den bästa vännen som att vi nästan var tillsammans med dem. 
Men det är kanske det den bästa vännen är. Den sista pusselbiten. 

Jag har ingen bästa vän riktigt, Jag har min syster. Hon är skit rolig o jag kan klaga på 
mina vänner o vara äcklig o hon skrattar åt mig. MEn vissa saker vill hon inte höra
o jag vill inte höra de från hon heller. (Sex and stuff, Ioou)

Jag har min tjej, I tell my hopes and dreams o hon stöttar mig o lyssnar när jag gnäller. 
Men man kan inte säga riktigt allt. Därför har man vänner vid sidan om. 

Jag undrar om det är möjligt att skaffa sig en bästa vän , nu på senare dar. (JAg är 20) 
Ens riktigt näsra vänner. 
Alla har ju sina gamla vänner, som de har varit med genom skolan genom allt. 
Fast om man tänker efter, Tänk efter riktigt noga nu. 
Innan du träfafde dina vänner så kunde du omöjligt veta hur dina framtida vänner 
skulle se ut. Som att sitta nu o tänka undra vem jag kommer känna eller ha känt om 5 eller 10 år. 

Kommer det vara en socialdemokratisk aktivist som är med i varje demonstration o har en åsikt om allt. 
En jätte jätte fjolig bög som skriker i en högre ton än jag när han ser de skit snygga nya klack skorna. 
The girl next door 
Skolkamraterna på polisskolan som älskar vapen o polisjobbet är vad dom alltid drömt om. 

Det finns inte en chans att veta . Man kan bara längta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0